Kampania marketingu szeptanego kluczem do sukcesu

Siła marketingu szeptanego jest tak samo duża, jak i kontrowersyjna. Dzieje się tak przede wszystkim ze względu na słabą jakość usług agencyjnych realizujących kampanie buzz marketingu. Tymczasem to właśnie marketing szeptany jest zazwyczaj lekarstwem na brak zainteresowania marką czy produktem przez konsumentów.
Krótko o podstawach marketingu szeptanego
Marka, by zaistnieć w świadomości konsumenta potrzebuje promocji. Produkt może być genialnym odkryciem, jednak bez kampanii nikt do niego nie dotrze. Stanie się po prostu kolejnym SKU wygasającym na półce sklepowej. Na co dzień wszyscy mają świadomość potęgi plotkowania. Dlatego też szeptanki o ile realizowane są zgodnie z konwencją zakładaną w briefie, mają szansę docierać do szerokiego grona odbiorców. Buzz marketing to wywoływanie dialogu i dyskusji. Chodzi o pozytywny ‘szum’ wokół marki. I w tym miejscu należy wspomnieć o podstawie marketingu szeptanego. Jego największą wartością jest oczywiście content, ale i miejsce promocji. Prawdziwy buzz marketing nie jest spamowaniem i kopiowanie treści. To sztuka prowadzenia konwersacji z konsumentem.
Formy marketingu szeptanego
Aktualnie marketing szeptany przejawia się w kilku formach. Community marketing, czyli jedna z najczęściej stosowanych przykładów szeptanek, przyjmuje coraz więcej odsłon. Dodatkowo firmy często zapraszają do współpracy influnecerów w ramach product seeding, dzięki czemu reklama zyskuje na wiarygodności. W każdym przypadku opinia musi być przede wszystkim naturalna i nienachalna. Inwazyjne kampanie odbierane są nie tylko negatywnie, ale wręcz budują sprzeciw konsumencki.
Skuteczność marketingu szeptanego
Siłą buzz marketingu jest ludzki pierwiastek w contencie. Opinie udostępniane na forach, portalach czy w social mediach mają konkretne źródło. Nie są to już tylko agencyjne kreacje na billboardach, ale przemawia za nimi człowiek. Może to być Pani Kowalska spod 5., ale może również influencer, bloger, a nawet celebryta. Dzięki ich rekomendacji produkt, a przede wszystkim marka, zyskują na wartości w opinii konsumenta. Dlatego tak ważne jest dookreślenie na wstępie założeń kampanii i jej zasięgu. Ta forma promocji jest w stanie dotrzeć do każdego. Dlatego za jej pomocą można promować niemalże wszystko. Pozwala być w stałym kontakcie z konsumentem. Odpowiadać na jego realne potrzeby i zapytania, ale również je tworzyć. Świadczy to o dynamiczności marki i jej istnieniu ‘z i dla’ konsumenta.
Największą wartością buzz marketingu jest docieranie do konkretnego konsumenta. Precyzyjnie dookreślony target i dopasowany do niego content gwarantują oczekiwaną reakcję. I tutaj ponownie należy wrócić do wstępu tekstu. Marketing szeptany ma ogromny potencjał, musi być tylko rzetelnie realizowany. W profesjonalnych agencjach zajmujących się tego rodzaju aktywnościami, nie ma miejsca na spam i sztuczne ‘pompowanie’ dyskusji. Dlatego warto współpracować z tymi agencja marketingu szeptanego, które mogą się pochwalić skutecznością w tym obszarze działań.
Najnowsze komentarze